איך לראות את האורות הצפוניים באיסלנד?

אם תמיד חלמתם לראות את אורות הצפון, תוכלו כעת לבקר באיסלנד לחוויה ייחודית. אבל מה הסיכוי לראות את האורות המרהיבים האלה? ובאיזו תדירות אתה זוכה לראות אותם? אנו עונים על שאלות אלו ועוד במדריך זה. כאן, תוכלו ללמוד כל מה שאתה צריך לדעת על לראות את האורות הצפוניים באיסלנד. אתה עלול להיות מופתע ממה שאתה רואה! העונה הפופולרית ביותר לראות את אורות הצפון באיסלנד היא אמצע ספטמבר עד אמצע מרץ. עם זאת, חשוב לציין כי אין ערובה שתראו אותם – מכיוון שהפעילות תלויה ברוח השמש. אבל אם אתה הרפתקן, ייתכן שתרצה להשתמש באפליקציה שתעזור לך לחזות מתי יופיעו האורות.

מהו הזוהר הצפוני באיסלנד?

הזוהר הצפוני, הידוע גם בשם אורות הזוהר הצפוני, הוא תופעה מוזרה המתרחשת באטמוספירה העליונה של כדור הארץ. האורות הצפוניים נגרמים על ידי התנגשויות של חלקיקים אנרגטיים סולאריים עם מולקולות חמצן וחנקן. רוח השמש מועברת אל הקטבים המגנטיים של כדור הארץ, שם מסתובבים החלקיקים הטעונים. הזוהר פעיל ביותר במהלך ימי השוויון, המתרחשים בסביבות ה -20 במרץ וב -23 בספטמבר. האורות הצפוניים נראים רק בתקופות אלה של חושך ושמים בהירים.

לראות את אורות הזוהר הצפוני הוא אחד מרגעי השיא הגדולים ביותר של טיול לאיסלנד. אורורה בוריאליס היא מחזה טבעי מדהים שניתן לראות מעל הקטבים המגנטיים של כדור הארץ. האורות יכולים להופיע בצבעים וצורות רבות, ולעתים קרובות ליצור טלאים בעננים. הם יכולים גם ללבוש צורה של קרני אור או וילונות מנצנצים. הם כל כך מרהיבים, למעשה, כי נוסעים רבים ללכת איסלנד רק כדי לראות אותם.

אם אתה מבקר באיסלנד במהלך החורף, ייתכן שתרצה לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני שאתה יוצא. למרות שהאורות נצפים בצורה הטובה ביותר בלילות בהירים, הם יכולים להיות בלתי צפויים, אפילו עבור ציידים מנוסים. כדי להציג אותם, תזדקק לשמים בהירים, רצוי עם אינדקס קימברלי של כ-100. כמו כן, הירח המלא יהפוך את השמים לבהירים יותר, כך שתצטרך ללכת במהלך ירח קטן יותר.

מה הסיכוי לראות את הזוהר הצפוני באיסלנד?

עונת הזוהר הצפוני באיסלנד נמשכת מסוף אוגוסט עד אמצע אפריל. עם זאת, אתה יכול לראות זוהר אפילו מוקדם יותר, כבר באוגוסט. תקופות הצפייה השיא של הזוהר הצפוני נמצאות בסמוך לשוויון השוויון (20 במרץ ו -23 בספטמבר), והן שכיחות ביותר בשתי העונות הללו. כמו כן, מזג האוויר באיסלנד בדרך כלל ברור יותר בתקופות אלה, ולכן סביר יותר לראות את הזוהר בתקופה זו של השנה.

ישנן מספר דרכים לחזות את הסיכויים לראות את אורורה באיסלנד. אחת הדרכים הטובות ביותר לחזות את אורות הזוהר הצפוני היא להסתכל על תחזית אורורה, אתר המציג את המיקום ואת העוצמה של אורורה בזמן מסוים. המודל משתמש בתחזית גיאומגנטית של 3 ימים. אתה יכול גם להשתמש באפליקציית אייפון בשם תחזית אורורה, המציגה את מיקום הסגלגל האורורי ואת הסבירות לראות את האורורה במהלך פרק הזמן שבחרת.

שמיים בהירים הם אידיאליים לצפייה באורורה, לכן בקרו באיסלנד במהלך האביב או הסתיו. למרות שניתן לראות את אורות הצפון בעיר, עדיף להתבונן בהם באזורים הכפריים, הרחק ממקורות אור מלאכותיים. ואם אפשר, להימנע בלילה של ירח מלא. עם זאת, איסלנד היא יעד פופולרי לצפייה באורורה. לכן, אתה צריך לתכנן את הטיול בהתאם. אז, מתי אתה הסיכוי הטוב ביותר לראות את אורורה באיסלנד?

באיזו תדירות מופיעים אורות הצפון באיסלנד?

הזוהר הצפוני (הידוע גם בשם אורות הצפון) הם תוצאה של אינטראקציה של חלקיקים אנרגטיים סולאריים עם האטמוספירה העליונה. חלקיקים אלה מושלכים על ידי השמש בהתלקחויות שמש ונראים כמו וילונות אור. הם נראים בגבהים של בין 100 ל -250 קילומטרים ומתרחשים בחגורות אורוריות הנוצרות סביב הקטבים הגיאומגנטיים. אם אתה בר מזל מספיק כדי לראות את האורות באיסלנד, תוכל ליהנות היופי שלהם בלילה!

אם אתם מתכננים חופשה לאיסלנד, תוכלו לבקר באחד מאתרי האינטרנט הרבים המוקדשים לחיזוי האורורה. אתרים אלה כוללים את דף האינטרנט של משרד מט, המציג גם כיסוי ענן ברחבי איסלנד. אם אתה רוצה להיות בטוח לראות את אורורה, לבדוק את מדד תהליך קימברלי, אשר מודד הפרעות בשדה המגנטי של כדור הארץ. ככל שמדד תהליך קימברלי גבוה יותר, כך האורורה חזקה יותר.

עונת האיתור הרשמית של אורורה באיסלנד נמשכת מסוף אוגוסט עד אמצע אפריל. אבל החודשים הטובים ביותר לצפייה בהילות הם ספטמבר ומארס, כאשר פעילות השמש גבוהה והשמיים בהירים. בחודשים אלה הטמפרטורות באיסלנד חמות ויש שעות אור ארוכות יותר. בנוסף, מזג האוויר באיסלנד הוא גם פחות מעונן, מה שעוזר לנראות של הזוהר. כתוצאה מכך, חודשים אלה הם הזמנים הטובים ביותר לבקר באיסלנד אם אתה רוצה לראות את הזוהר.

ייתכן שתאהב גם את :